God måndag kväll!

Nio imorse satt jag på tåget som tog mig till Tullinge där Tessan skulle möta upp mig. Vi begav oss till Ikea och införskaffade sig nödvändigheter, eller rättare sagt Terese gjorde. Jag som aldrig går på Ikea för att skaffa nödvändigheter utan hellre plockar på mig lite små fina detaljer, doftljus och vaser. För mestadelen av tiden agerade jag barnvakt åt Ebba. Gud så vilken mysig lite flicka hon är! Är helt galen i henne, hon somnade tryggt i min famn medans vi vandra omkring på Ikea. Jag kom iaf hem med en fin ram där man kan sätta in tre foton i, självklart lite doftljus och små fina glasburkar där jag ska lägga té i. Jag har verkligen fått dille på lösvikts téer finns det något mysigare än att stå där vid lösvikten och bara lukta och välja ut vilka man vill ha? I lördags firades Johan igen, lite i efterskott från mammans sida. Det kom lite folk över hem till honom på fika och prat. Då fick Johan en sjukt fin tekanna med sil inbyggd från Eva Solo! Gud så fina saker det finns från Eva Solo! Som jag kanske har nämt i ett tidigare inlägg köpte även jag fin vattenkaraff och två glas från Eva Solo också till Johan i födelsedags present. Nu blir det nog många mysiga te kvällar för våran del.

Efter Ikea bar det av till tullinge igen där vi hämtade dom andra små brudarna Mois&Jullan och sen begav vi oss till mammas jobb där det var öppna förskolan. Massa småfolk som lekte o mammor som babblade. Kanske inte direkt rätta stället för mig dock men jag fördrev tiden med att sitta o färglägga dom sju små dvärgarna i en målarbok!

Äntligen hemma tog jag med mig lap topen upp och ställde den på köksbordet brevid mammas. Introducerade henne hur man framkallar foton. Sen klockan 18 har vi suttit och kopierat och valt ut foton som ska framkallas. För min del blev det 450 foton och för mamma 300! Det är inte klokt vilka minnen som väcktes. Foton som jag har tänkt att framkalla för länge sen gick jag igenom. Flera år tillbaka, man ser hur sjukt mycket folk har förändrats vilka man umgicks med osv. Kommer nog drömma gott inatt! Jag älskar verkligen att prata minnen och se på gamla foton osv. Det väcker så himla mycket känslor i en, hur man kände just då när fotot togs. Det skulle ta ca 3-5 arbetsdagar så dem lär ligga i lådan någon dag i veckan. Ska bli så himla kul!

Har även planerat lite kring min kära 20 års dag som närmar sig med storm steg. Tänkte lite middag här och föra lite grann med lite kompisar. Skickade ut lite sms och sen när jag räknade dom närmar det sig över 15 pers! Haha jag som tänkte en liten middag och några glas vin, spel och utgång. Haha men men jag älskar när det är mycket folk omkring mig och nu är det dom närmsta så kan inte bli mycket bättre!

Imorgon drar min arbetsvecka igång, jag är verkligen motiverad. Har planerat en hel del resor det här året som jag kan berätta mer om en annan gång. Nu ska det jobba jobba jobbas och sen reeeesas för hela slanten.

Nu måste jag verkligen borsta tänderna och sen sussa. Ska upp 5 imorgon bitti och efter arbetet ska jag möta upp Malin på jobbet och sen ska vi vidare till en kurs som gav till Ellan&Moa i födelsedagspresent!

Ha en fortsatt trevlig kväll så hörs vi imorgon!

XOXO


Kommentarer
Postat av: Caroline

SVAR: Tack Sandra :) ja visst är de roligt att få sina bilder i handen och inte bara på datorn. Oj va roligt, vad är de för bilder? Det måste du göra :) eller om du har bilderna på datorn kan du skicka till min email [email protected]

för de kollar jag gärna igenom :)



Kram!

2010-03-23 @ 15:03:29
URL: http://carolinecameron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0