Brist på idéer

Har verkligen kommit på mig själv nu varje gång. Jag bloggar verkligen med jämna mellanrum eller rättare sagt oändliga mellanrum! Har egentligen inget jag kommer på att blogga om denna kväll. Veckorna tokspringer iväg helt enkelt, och jag kan verkligen inte ta mig ro och bara låta fingrarna få rocka loss på tangenterna fast det är ganska kul när man väl har börjat. För ett par veckor sedan gick jag med i tappa.se som egentligen kanske är en riktig pensionärsvarning men jag gillar det. Det går ut på att gå ett visst antal steg och räkna kalorier varje dag och på så sätt få kontroll på sig själv och rasa i vikt. Nu är det så att jag kanske inte riktigt fullföljer detta kostprogrammet på blodigaste allvar. Ni som står mig nära vet vilken liten Skipper häxa jag kan vara ibland, och allt det tack vare min gymnasieutbildning kan jag lova. Under tre års tid läste och nötte jag in en kurs som hette näringslära, där allt om kost hälsa och livstil jämt kom på tal. Men min kära lilla stegräknare tar jag i alla fall på det allra blodigaste allvaret. Enligt min egna lilla kostcoach skall jag gå mellan 12000 - 13000 steg minst om dagen. Det motsvarar ungefär två stycken 60 min promenader. Varför jag började med detta var för att jag har tagit paus från mina hästar ett tag framöver och behövde endå något som jag kunde ersätta dem med. Att kombinera promenader/powerwalks med gymmet är helt perfekt och kräver mycket mindre tid än vad mina älskade hästar faktist gör. Tro det eller ej, jag får inga pengar av att reklama som jag gör för denna sajt jag tycker bara att ni ska haka på!
Vad har jag mer gjort än att springa omkring och räkna steg haha..  Jag har faktist varit på en del arbetsinterjuver och som en del har visat goda resultat. Jag har skrivit på papper för Mässrestauranger som jag nu extra arbetar för. Som kock. Inte så kul kan jag inte påstå, jag mer eller mindre har tappat all den lilla gnistan jag hade för att stå i kök under mina gymnasieår! Men det är ju som sagt pengar, och ganska positivt överaskad blev jag när jag fick veta att jag har fått sjukt mycket mer pengar för att jag är utbildad kock nu! Ha! Jag har även provjobbad på en fin liten sushirestaurang ett stenkast från Stureplan som ska bli en 75% anställning. Det kändes otroligt bra, och jag håller tummarna hårt på att jag får det. På måndag får jag veta.. PEPP!
Min kära Ellan fyllde år den 23e februari, 21 hela år och får nu alltså komma in på klubbarna i USA :D Det firade vi i söndags med middag på Hardrock Café och Café Opera :) Denna vecka har alla stockholmarna sportlov och även min mammis. Härligt med lite sällskap om dagarna, igår besökte vi Skärholmen där vi spenderade  hela dagen, riktigt mysigt :) Ingen shopping för min del än en bok och balsam. Så går det när man har varit arbetslös, det straffar sig månaden efter. Ikväll har det blivit mycket tv efter en middags powerwalk med hunden. Ska snart packa ihop mitt pick o pack och flytta hem till min lilla honung till imorgon eftermiddag eller fredag kanske :) Hoppas på att min kära syster kommer hem i helgen! Saknar henne något så fruktansvärt mycket!
En liten uppdatering om hur min vardag ser ut just nu iaf, räkna steg vara kosthitler och jobba till sig massa pengar som jag sa resa långt långt bort för :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0