Allt och ingenting

Nu var det ett riktigt bra tag sen jag bloggade. Jag tänkt att sätta mig ner och skriva ett par rader vid ett flertal tillfällen men har inte riktigt orkat ta tag i det. Mycket har hänt sen sist. Jag har jobbat klart mina stressiga och stört slitsamma veckor under julbordet på M/S Vindhem. Allt gick bra till slut och jag överlevde! Sista dagen hade vi den årliga bartömningen som självklart blev klockrent! Många bjöd på sidor man aldrig hade kunnat ana. Efter alldeles för mycket baileys ramlade jag in i en taxi som tog mig till Märsta vid 6 tiden ungefär. Veckan efter så var det äntligen Julafton och lyckligt lottad som jag är fick jag fira julafton 3 dagar till. Ganska less på julmat kan man säga?! Jag fick så sjukt mycket fina julklappar, allt från böcker, sötvattens pärlörhängen,  nageltork, make up store kurs, DKNY plånbok till en sjukt snygg digitalkamera! Sen med några dagars vila kom även nyårsafton. Tror att denna nyår var den första som verkligen har varit över mina förväntningar. Jag åt en god middag med min vän Alexandra och sen tog vi en taxi till Solgård där vi firade tolvslaget med hennes bröders kompisar. Vid två tiden fick vi ett ryck och sprang till tåget som tog oss till Märsta där ett gäng ännu fullare människor väntade. Helt utslagna ramlade vi alla i säng hemma hos Johans mamma och totaldeckade. Dagen efter ska vi inte tala om, men jag tror att Johan mer eller mindre sprang in på toaletten på morgonkvisten och kräktes över hela golvet? ;) Nog om det ! Den 7 januari vid 23.30 får jag ett samtal från Tessan att det var dags. Äntligen skulle lilla bebben komma! Jag och Johan satte oss i bilen för att hämta små tjejjorna. Fredagen den 8 januari på självaste Elvis födelsedag föddes hon, lilla Ebba kl: 16:44. Tyvärr med snitt så Mamma o lilla Ebba fick ligga kvar till måndag.
Små brudarna och jag hade det urmysigt, dom var här hela helgen.  Vad har hänt mer sen dess..  Jo min kära Katta kom hem från ännu en resa med familjen över jul och nyår med familjen till Sydafrika. Nu har kvinnan planerat att vara hemma ett bra tag! Härligt! Precis i denna stund har jag packat klart min väska. För en timme sedan hämtade jag min ena sko hemma hos Alexandra. Onykter som jag var förra lördagen trillade jag in och hämta min ena sko och roffade åt mig även Alexs mammas ena sko. Mycket nöjd tog jag på mig mina skor och klev in i Johans bil. Dagen efter får jag ett skumt sms av Alexandra som frågar om jag råkade ta med mig hennes mamma sko? Haha ett gott skratt när jag trippar ner för trappen och ser där två stycken vänster skor står där! Ska strax ringa min lilla älskling och säga godnatt, imorgon blir det roadtrip till Växjö o fredag Götet kommer hem på måndag igen. Katta tar med sig mini laptopen så kanske blir en liten uppdatering därifrån. Ha det gott och trevlig helg! Nu bjuder jag på ett bildregn från veckorna som gått. Som sagt en bild säger mer än tusen ord!

UNDERBARA LILLA EBBA!


Min lilla Ebbis <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0