tvspel och smider planer

Hallå där! Har varit tyst som i graven från min sida denna vecka..
Helgen sprang bara iväg på en massa påskmiddagar och luncher! Jag älskar verkligen påsken, en underbar högtid där man får tillfälle att träffa nära o kära och bara rå om varandra! I lördagskväll var jag och Johan bjudna på middag hemma hos hans morföräldrar där även moster med man och barn, lillesyster, mor och plastfar också var. Riktigt trevligt med mycket god mat! Dom bor verkligen jätte fint, ute på landet i Sigtuna. Hästar alldeles utanför fönstret. Typ mitt drömläge? Så vill jag bo när jag blir äldre och bara ha en massa fina hästar och få ordning på busiga små unghästar. Men när jag blir äldre som sagt haha, nu strävar jag efter storstadspuls och flygbiljetter runt hela världen! ;) Söndagen tillbringades hemma hos mig med min feta släkt, alltid lika trevligt att ha alla samlade och sjukt god mat som.. jag hade lagat?! vilken drömdotter mina föräldrar måste ha!

Veckan fram till nu har spenderats i Märsta hos min man. På måndagen kom hans lillasyster Cassi på besök. Hon introducerade mig för Little big planet o helvete va kul det är! För er som inte vet så är det ett tv spel till PS3. Snäll som hon är lånade hon ut spelet till mig och min kära nörd man. Det är väll typ det vi har sysselsatt oss med sen dess... Ne då igår kom Tessan och Ebbis ut på besök och även mina brudar Moa&Julia som skulle övernatta hos oss. Vi promenerade, hade lite husesyn runt i Johans lilla hus och även in i Johans farfars systers hus som ligger placerad på samma tomt. Dock är det huset tomt, för damen som är ägare till huset bor i Mexico. På eftermiddagen åkte Johan till jobbet och strax efter kom även Fredrik på besök. Jag lagade stormiddag till hela familjen Forsell/Österlund/Hofmeijer. Mysigt med lite sällskap om kvällarna när man är där ute. Vid nio tiden åkte Tessan, Ebbis och Fredrik hem och brudarna och jag spelade såklart lite mer tv spel. Vid midnatt kom min sötnos hem igen och vi alla trängde oss ner i sängen och somnade gott!

Idag var jag och Julia hurtiga och begav oss ut på ett löparpass innan frukost medans latmaskarna Moa och Johan låg i soffan och spelade.. tvspel! Sedan dess har vi bara tagit det lugnt, jag och tjejjerna tog en långpromenad vid lunch och klappade en massa fina hästar och plockade tusselago!
Vid tre skjutsade Johan oss till tåget som tog oss hem till södra sidan om stan igen. För Johans del blev de det gamla vanliga jobbet som väntade.

Har precis suttit ner med pappa och planerat in mitt körkort lite. I början av maj åker jag upp till Falun för en intensivkurs på två veckor. Ska bli härligt att verkligen ta det där gamla kortet , har tagit på tok för lång tid nu!
Har även suttit och kikat på lite flygbiljetter till Oslo, ska dra några dagar dit igen och träffa lite vänner och fira Norges nationaldag hade jag tänkt! Får se om jag får med mig hjärtat mitt? hahah tror nog inte det..

Jag återkommer senare med uppdateringar!

Nu blir det lite foton från påååsken! Pusss!





Kommentarer
Postat av: Malin

Åh! jag vill också sticka iväg och ta körkortet! kommer aldrig igång, har bara pluggar lite teori :/

Vad kostar det?

Kraaam<3

2010-04-08 @ 01:05:35
URL: http://zelleri.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ah ja vet precis hur det är, bara för att man inte har press så skjuter man upp det till en annan dag. Nu har jag fått ur tummen iaf, tillslut ;)

Det här paketet som jag ska ha kostar ungefär 13800 och då ingår boendet, all teori material, teoriundervisning, samt körlektioner varje dag. Även riskutbildning 1&2 och uppkörningsavgiften. Så det är typ allt, bara teoriprovet som tillkommer men den kostar inte så mycket! :)

Hoppas att allt är bra med dig!

2010-04-08 @ 18:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0